PowerUp

Vandaag werden de affiches en objecten van alle 6e jaars (multimedia van athena campus Heule) verspreid. Via QR codes en een bijhorend plannetje kan je vanaf 20 mei via een leuke interactieve stadswandeling de eindwerken bekijken in meerdere etalages van Kortrijkse handelszaken en organisaties.
Stip zeker ook 20 mei 19u aan in je agenda want dan gaan we live op Facebook & youtube met onze POWERUP livestream! Bedankt aan alle deelnemende handelszaken!
Europees STEM label

Athena campus Heule behaalde het Europees STEM label. Dat betekent heel concreet dat athena Heule zich onderscheid op het vlak van Technologie, Wetenschap, Techniek en Wiskunde. Een verwezenlijking waar we als team ontzettend trots op zijn.

STEM onderwijs in de picture!

Taalpaal

Onze TAALPAAL: een zoveelste initiatief om taalbarrières te doorbreken én leerlingen met diverse taalachtergronden nog beter op elkaar af te stemmen. Woorden, begrippen of specifieke vaktaal die voor leerlingen onduidelijk zijn, kunnen nu ook langs deze weg vlot, eenvoudig maar geheel zelfstandig digitaal opgezocht worden. Een meerwaarde!

#graagnaarschoolgaan #trajectopmaatvoorelkeleerling #maximaleleerwinst

Stortbeton

Begin december werd stortbeton geleverd op athena campus Heule voor de herstelling van de speelplaats. Een unieke gelegenheid voor de leerlingen van de afdeling Bouw om deze praktijkervaring op te doen en ook om de afwerking van deze materie aan te leren. Het eindresultaat mag er zijn. Trots op onze leerlingen ?!

#werkplekleren #graagnaarschoolgaan #trajectopmaat #maximaleleerwinst #fieroponsGO #samensterk #athenaschool

Grafische expo

Vorige week trokken de leerlingen van 6TSO naar de concertstudio van Muziekcentrum Track voor de briefing van onze nieuwe Grafische expo. Het thema dit jaar is ‘power up’ (superhelden/superschurken/.....). Leerlingen bedenken wie hun superheld is of kan zijn en brengen deze op een creatieve manier in beeld.

Leerlingen in duale trajecten stijgt

Elk schooljaar stijgt het aantal leerlingen die een duaal traject volgen op athena campus Heule. Het duaal leren is op zich een volwaardige leerweg geworden op onze campus voor leerlingen in de 3de graad van het beroepssecundair onderwijs (harde sector).

Video grafische afdeling

Ben jij de leerling die wij zoeken? Neem snel contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.!

Wienerberger Österreich

De leerlingen uit de 3de graad TSO elektriciteit van campus Heule vertrekken begin maart voor een ganse maand naar Oostenrijk op buitenlandse stage. In samenwerking met het bedrijf Wienerberger Österreich werd een gans traject uitgestippeld.

Leren lassen

Leerlingen 3de graad TSO elektrotechnieken van Athena campus Heule leren lassen. Ze gingen hiervoor op werkplekleren bij de collega's van Atheneum Bellevue Izegem. De kennis en vaardigheden die een elektricien onder de knie moeten hebben zijn groot. Dat beseffen de leerlingen maar al te goed en zijn dan ook dankbaar dat ook deze doelstelling op hun matrix kan afgevinkt worden. #fieroponsGO #samenlerensamenleven #helemaalGO