Campussen CLW

CLW, jij maakt er nu werk van.

Je hebt gouden handen? Je past wat je leert graag onmiddellijk toe in de praktijk?
Kom dan naar ons CLW (Centrum voor Leren en Werken). Het CLW biedt welomlijnde en arbeidsmarktgerichte opleidingen zoals Bouw, Hout, Lassen, Schilder, Verkoop, Verzorging, Horeca, Bakkerij, Elektriciteit, Personenzorg en PC-technicus.

Met twee voeten in de realiteit

Elke week heb je twee dagen les en ga je drie dagen werken. Je leert dus ook veel op de bedrijfsvloer. De inhoud van de opleidingen sluit naadloos aan op de arbeidsmarkt. Je behaalt getuigschriften en diploma’s die gelijkwaardig zijn aan die van het voltijds secundair onderwijs.

clw6.jpg

Hecht team

Het Centrum voor Leren en Werken telt campussen in Lendelede, Menen, Gullegem en Kortrijk. Hoewel je maar twee dagen bij ons op school bent, vormen leerkrachten en leerlingen een hecht team. Leren is hier geen competitie of onhaalbare opgave. Leren is ervaren hoe je, samen met ons, vorm aan je toekomst kunt geven. Met goede afspraken zorgen wij voor een positieve schoolsfeer. Respect, verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen staan daarbij voorop. Iedereen kan iets. Samen kunnen we alles.

Iets voor jou?

Als je 15 jaar of ouder bent en je hebt je eerste twee leerjaren van het middelbaar onderwijs achter de rug, dan kan je je bij ons inschrijven.

Informatie & inschrijven tijdens de vakantie: 0494 34 76 20 of info@athena-clw.be

clw5.jpg
clw2.jpg
clw3a.jpg
clw4.jpg

Naast 2 dagen les op het centrum (1 dag basisvorming en 1 dag praktijk) worden de overige lesdagen ingevuld met onderstaande mogelijkheden:

Arbeidsdeelname.

Je zoekt actief naar werk, je trajectbegeleider helpt je in je zoektocht. Heb je werk gevonden, dan krijg je een contract bij de werkgever, in samenspraak met het centrum. Je werkt drie dagen per week (in vakanties 5 dagen). De hoogte van je vergoeding hangt af van hoe ver je staat in je traject. De tewerkstelling sluit aan bij je opleiding.

Tijdelijke opleiding.

Het tijdelijk volgen van een bijkomende opleiding (buiten DO) of cursus die speci ek gericht is op het verhogen van de tewerkstellingsperspectieven of inzetbaarheid op de arbeidsmarkt, bv. een sollicitatie- training, attitudetraining, intensieve taalcursus ... ;

Brugproject.

Ben je ingeschreven voor het einde van de leerplicht, dan kan je een brugproject doen. Je doet er werkervaring op gedurende 20 uren per week verspreid over 3 dagen. Je krijgt er een contract voor maximum één schooljaar, waarbij je een onkostenvergoeding krijgt van 1 euro per uur. Een brugproject is essentieel om je de nodige ervaring te laten opdoen om te kunnen slagen bij een werkgever. Je kan terecht bij volgende brugprojecten:

• Vzw Jongerenatelier Kortrijk
  • Vzw Jongerenatelier Roeselare
  • Oranjehuis (Aura) Kortrijk

Voortraject.

In een voortraject word je begeleid naar zelfstandig solliciteren en het verwerven van de juiste competenties om werk te vinden. Je kan terecht bij:

Persoonlijk ontwikkelingstraject (POT).

Als je dreigt vast te lopen in een situatie die je niet meer meester bent, kunnen wij je helpen via een individueel ontwikkelingstraject in een centrum deeltijdse vorming.

• CDV AURA, Kortrijk.

Athena campussen CLW

CLW Lendelede:
P. De Beirstraat - 8860 Lendelede

CLW Menen:
Yvonne Serruysstraat 40 - 8930 Menen

CLW Drie Hofsteden Kortrijk:
Min. de Taeyelaan 13 - 8500 Kortrijk

info@athena-clw.be

Bereikbaarheid:

Campus Lendelede
  • Bus 60 stopt in het centrum van Lendelede en ligt op wandelafstand van het centrum

Campus Menen
  • Het centrum ligt op wandelafstand van het station en bushaltes

Campus Drie Hofsteden Kortrijk
  • Ligt vlakbij de op –en afrit van de E17 (Kortrijk Oost) en is heel vlot bereikbaar met openbaar vervoer vanaf station van Kortrijk en vanuit Zwevegem.

Frank Deryckefrank.derycke@athena-driehofsteden.be
056 22 34 81 • 0494 34 76 20