Leerlingen in duale trajecten stijgt

Elk schooljaar stijgt het aantal leerlingen die een duaal traject volgen op athena campus Heule. Het duaal leren is op zich een volwaardige leerweg geworden op onze campus voor leerlingen in de 3de graad van het beroepssecundair onderwijs (harde sector).

We tellen inmiddels een 30-tal leerlingen die verspreid over de afdelingen Bouw, Schilderen, Drukken, Auto & Elektriciteit aan de slag zijn op een werkplek om er competenties en doelstellingen te verwerven onder begeleiding van een mentor. Een nauwe afstemming tussen het bedrijf, de leerkracht en mentor zorgt ervoor dat de leerling in ideale omstandigheden zijn opleiding kan voltooien.

Stadsbader NV te Harelbeke is reeds 3 schooljaren een trouwe partner die duale trajecten faciliteert voor onze leerlingen.

Op de foto zien we van links naar rechts: Michiel Simoens (mentor), Jan Poczwardowski (leerling 3de graad Onderhoudsmechanica Auto duaal), Dominique Valcke (CEO Stadsbader), Rodin Belal (leerling 3de graad Onderhoudsmechanica Auto duaal) en Karel Belaen (afdelingsverantwoordelijke voor het Service Center van de groep Stadsbader)