3de graad Doorstroom Finaliteit
Later wil ik graag manager worden in een bedrijf.
Inzicht krijgen in de werking van een organisatie lijkt me boeiend.
Waarom deze richting kiezen?
Voor leerlingen met een brede algemene interesse, die geboeid zijn door economie en toegepaste wiskunde in functie van economie.
Wat na deze studierichting?
Onderwijs met economische vakken, handelswetenschappen en bedrijfskunde, bedrijfsmanagement of sociaal-economische wetenschappen.
Leerinhouden studierichting?
Je leert bij over de economische kringloop (goederen- en dienstenstroom - geldstromen), de goederen- en dienstenmarkt, de ondernemingsvormen en een stukje boekhouden. Er wordt telkens gewerkt met actualiteit bij elk thema. Ook aan differentiatie wordt gedacht, je kan zelf kiezen voor uitdagende oefeningen bij bepaalde thema’s.
Basisvorming | 5e | 6e | ||
Levensbeschouwelijk vak | 2 | 2 | ||
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 | ||
Nederlands | 4 | 4 | ||
Frans | 3 | 3 | ||
Engels | 2 | 2 | ||
Geschiedenis | 2 | 2 | ||
Wiskunde | 3 | 3 | ||
STEM-wetenschappen | 2 | 2 | ||
athena skills | 2 | 2 | ||
Specifiek gedeelte | ||||
Economie | 3 | 3 | ||
Bedrijfswetenschappen | 4 | 4 | ||
Informaticawetenschappen | 1 | 1 | ||
Wiskunde specifiek | 2 | 2 | ||
Totaal | 32 | 32 |