Wellness en schoonheid

3de graad Dubbele Finaliteit

Als zelfstandige mijn eigen instituut runnen, daar droom ik van.
Misschien kies ik voor een opleiding podologie aan de hogeschool…

In vergelijking met de ‘nieuwe’ studierichting ‘Schoonheidsverzorging’ in de arbeidsmarktgerichte finaliteit wordt in de richting ‘Wellness en schoonheid’ gefocust op uitgebreide schoonheids‐ en lichaamsverzorgingstechnieken met specifieke technieken, apparatuur en producten.

De studierichting ‘Wellness en schoonheid’ is een studierichting in de dubbele finaliteit, gericht op een specifieke waaier aan opleidingen in het hoger onderwijs waar de mens centraal staat evenals een mogelijke toegang tot de arbeidsmarkt.

Leerinhouden studierichting?

Leerlingen leren leerinhouden uit toegepaste wetenschappen zoals toegepaste psychologie, toegepaste biologie, toegepaste filosofie, recht en deontologie functioneel integreren in competenties die belangrijk zijn bij schoonheids‐ en lichaamsverzorging. Leerlingen voeren daarbij verschillende taken uit zoals het uitvoeren van schoonheids‐ en lichaamsverzorgingstechnieken op het gelaat, de handen, de gezonde voeten en andere lichaamsdelen.

Nederlands     3 3
Engels     2 2