Gezondheidszorg

3de graad Dubbele Finaliteit

Zorgen voor elkaar vind ik heel belangrijk. Ik wil er dan ook mijn beroep van maken. Ik twijfel echter nog in hoeverre ik wil verder studeren.
Ik wil graag verder studeren als verpleegkundige, deze theoretisch praktische richting lijkt mij dan een goede basis.

De nieuwe studierichting Gezondheidszorg bereidt leerlingen in eerste instantie voor op hoger onderwijs en biedt als back-up de mogelijkheid om toe te treden tot de arbeidsmarkt op basis van de competenties uit de beroepskwalificatie Verzorgende en de beroepskwalificatie Zorgkundige.

De studierichting Gezondheidszorg is gericht op een specifieke waaier aan opleidingen in het hoger onderwijs waar mens en samenleving centraal staan evenals een mogelijke toegang tot de arbeidsmarkt.

Leerinhouden studierichting?

Leerlingen leren leerinhouden uit de toegepaste wetenschappen zoals toegepaste psychologie, toegepaste biologie, toegepaste filosofie, recht en deontologie functioneel integreren in competenties die belangrijk zijn bij het omgaan met en zorgen voor mensen.

STEM-wetenschappen     2 1
athena skills     1 1