Basiszorg en ondersteuning

3de graad Arbeidsfinaliteit

Ik ben een doener. Later wil ik mensen helpen in hun dagelijkse leven: samen boodschappen doen, samen koken, het huishouden helpen ondersteunen...
Verpleegkundigen ondersteunen met logistieke taken is voor mijn droomjob.

Wil je effectief zorg dragen voor het dagelijks onderhoud en de schoonmaak van de woon‐, leef‐ en speelomgeving? Ben je bereid maaltijden te bereiden en zorg te dragen voor het maaltijdgebeuren? Ben je geïnteresseerd in het uitvoeren van afgebakende zorgtaken bij cliënten of in het organiseren van ontspannings‐ en vrijetijdsactiviteiten in 1‐1 situaties? Dan is deze richting iets voor jou.

De nieuwe studierichting ‘Basiszorg en ondersteuning’ bereidt leerlingen in eerste instantie voor op de Se‐n‐se na de derde graad ‘Verzorgende / zorgkundige’ of ‘Kinderbegeleider’. Toetreding tot de arbeidsmarkt is mogelijk op basis van de competenties uit de beroepskwalificatie ‘Huishoudhulp zorg’ en ‘Logistiek assistent in de zorg’.

Leerinhouden studierichting?

Leerlingen leren competenties die belangrijk zijn bij het uitvoeren van ondersteunende, logistieke en huishoudelijke taken, zorgen voor het dagelijks onderhoud, de schoonmaak, het maaltijdgebeuren en onderhoud van het linnen.

PAV     6 6
NEST Health & Care     18 18