Restaurant-keuken (ook duaal)

3de graad Arbeidsfinaliteit

In het didactisch restaurant op school leerde ik al snel de kneepjes van het koken.
Door mijn vele stages krijg ik nu al jobaanbiedingen om als kok aan de slag te gaan.

In het nest Food & Serve leer je alles over het reilen en zeilen van een restaurant. In de school hebben we een eigen oefenrestaurant "d'Hofstede" waar we verschillende klanten ontvangen. Samen met je medeleerlingen en leerkrachten run je het restaurant. De ene week zal je gastronomisch leren koken en borden dresseren, de andere week ben je ober in het restaurant. Zowel in de zaal als in de keuken leer je alle kneepjes van het vak. Tijdens het schooljaar doen we soms ook eens een groot banket en leren we voor veel gasten te koken en hen te bedienen. Vanaf het 5e jaar ga je ook een dagje op stage. Met de hele groep Food & Serve gaan we ook af en toe eens op stap om over de afkomst van ingrediënten te leren.

Grootkeukenhulpkok, hulpkok, kelner

Leerinhouden studierichting?

Je leert zowel technieken voor de zaal als voor de keuken. Telkens is er een stukje theorie verbonden aan de praktijk.

PAV     6 6
NEST Food & Serve     18 18