Economie - Wiskunde

Een masterdiploma ligt binnen handbereik, want zowel voor wiskunde als economie ben ik degelijk voorbereid.
Later wil ik in een bank gaan werken of een eigen bedrijfje oprichten. Boekhouden is helemaal niet saai. Handelsingenieur studeren zegt me wel wat...

Het vak Economie focust op de economische actualiteit, en wil via het opbouwen van een brede basisterminologie en –inzichten de leerlingen boeien om op een kritische wijze na te denken over allerhande economische thema’s. Via de vakken handelseconomie en boekhouden leer je op termijn alle finesses van de economische wereld. In combinatie hiermee krijgen de leerlingen een stevig pakket Wiskunde aangeboden dat zowel inhoudelijk als qua aantal uren optimaal voorbereid op alle richtingen waarbij wiskunde een must is.

Leerlingenprofiel

• Geboeid zijn door economie en de actualiteit
  • Zin voor nauwkeurigheid.
  • Doorzetter
  • Cijferminded

Wat hierna?

Een perfecte startpositie voor een Master Handelsingenieur, Master Toegepaste Economische Wetenschappen, Master Economie, Master Handelswetenschappen maar ook voor een Bachelor Accountancy of Verzekeringen, of voor een Bachelor Business Consultant.

Aardrijkskunde     1 1
Wetenschappen (biologie, chemie, fysica)     3 3