Biotechnologische en Chemische Technieken

3de graad Dubbele finaliteit

Zelf in het labo proefjes doen op school maar ook in natuur. Keiboeiend.
Later wil ik als laborant aan de slag, maar studies Energiemanagement of Verpleegkunde zeggen me ook wel wat.

Biotechnologische en Chemische Procestechnieken is een sterke TSO-richting die voorbereidt op studies hoger onderwijs. De nadruk ligt op de studie van de wetenschappen (Biologie, Fysica, Ecologie en vooral Chemie) en op labopraktijk. Ook Wiskunde is een erg belangrijke component. De taalvakken bereiden voor op de praktische communicatie en op de lectuur van vakliteratuur en handleidingen.

Leerlingenprofiel

• Geboeid zijn door Wetenschappen
  • Zin voor nauwkeurigheid
  • Graag praktisch proefjes in het labo willen doen

Een brede waaier aan bacheloropleidingen om uit te kiezen: Biomedische Laboratoriumtechnologie, Farmaceutische en Biologische Laboratoriumtechnologie, Toegepaste Gezondheidswetenschappen, Verpleegkunde, Wellbeing & Coaching, Ergotherapie, Energiemanagement. Een superrichting als perfecte voorbereiding op wetenschappelijke bacheloropleidingen. Tewerkstelling gegarandeerd!

Nederlands     3 3
Engels     2 2