Economie - Moderne Talen

3de graad Doorstroom

Ik mag kiezen tussen Duits of Spaans... Frans en Engels heb ik al stevig onder de knie.
Later wil ik in een bank gaan werken of een eigen bedrijfje oprichten. Boekhouden is helemaal niet saai. Netwerkeconomie lijkt me interessant.

Waarom deze richting kiezen?

Het vak Economie focust op de economische actualiteit, en wil via het opbouwen van een brede basisterminologie en –inzichten de leerlingen boeien om op een kritische wijze na te denken over allerhande economische thema’s. Via de vakken handelseconomie en boekhouden leer je op termijn alle finesses van de economische wereld.
Via de vakken Moderne Talen ontwikkel je een brede talenkennis. Frans, Engels, Duits en de keuze tussen Communicatiewetenschappen en Spaans in de 3de graad zorgen ervoor dat je mondeling en schriftelijk degelijk wordt voorbereid.

Leerlingenprofiel

• Geboeid zijn door economie en de actualiteit
  • Zin voor nauwkeurigheid
  • Doorzetter
  • Taalvaardig
  • Communicatief

Wat na deze studierichting?

Een brede waaier aan master- en bacheloropleidingen om uit te kiezen: Master Taal- en Letterkunde, Master Vertaler/Tolk, Bachelor Office Management, Bachelor Marketing, Journalistiek, Bachelor of leerkracht. Of wil je liever de toeristische sector in of je verdiepen in filologie? Allemaal perfect mogelijk.

Basisvorming     5e 6e
Levensbeschouwelijk vak     2 2