De opleiding Voeding en Horeca richt zich op de voorbereiding van studenten op een carrière in de voedings- en horecasector. Studenten leren over voedselbereiding, -verwerking en -presentatie, evenals het beheer van horecagelegenheden zoals restaurants, cafés en hotels. De opleiding omvat onderwerpen zoals menuplanning, hygiëne, gastvrijheid, managementvaardigheden en duurzaamheid in de voedselindustrie. Het doel is om studenten de nodige praktische en theoretische kennis bij te brengen om als kok, restaurateur, gastheer of in managementfuncties binnen de horeca en voedingssector te werken.
Basisvorming | 1ste jaar | 2de jaar |
NEST:
Wiskunde Burgerschap en financiële geletterdheid Aardrijkskunde Geschiedenis Natuurwetenschappen |
14 | 11 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 3 |
Expressie | 1 | 1 |
Frans | 3 | 3 |
Techniek | 6 | |
Remediëren - excelleren | 2 | 2 |
Talentmodules - basisopties | 2 (doorschuif) | 5+5 Keuze uit: Horeca, Economie & organisatie, Maatschappij & welzijn, Sport |
Klasuur - middagatelier | 2 | 2 |
De opleiding Voeding en Horeca richt zich op de voorbereiding van studenten op een carrière in de voedings- en horecasector. Studenten leren over voedselbereiding, -verwerking en -presentatie, evenals het beheer van horecagelegenheden zoals restaurants, cafés en hotels. De opleiding omvat onderwerpen zoals menuplanning, hygiëne, gastvrijheid, managementvaardigheden en duurzaamheid in de voedselindustrie. Het doel is om studenten de nodige praktische en theoretische kennis bij te brengen om als kok, restaurateur, gastheer of in managementfuncties binnen de horeca en voedingssector te werken.
Basisvorming | 1ste jaar | 2de jaar |
NEST:
Wiskunde Burgerschap en financiële geletterdheid Aardrijkskunde Geschiedenis Natuurwetenschappen |
14 | 11 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 3 |
Expressie | 1 | 1 |
Frans | 3 | 3 |
Techniek | 6 | |
Remediëren - excelleren | 2 | 2 |
Talentmodules - basisopties | 2 (doorschuif) | 5+5 Keuze uit: Horeca, Economie & organisatie, Maatschappij & welzijn, Sport |
Klasuur - middagatelier | 2 | 2 |