2de graad Doorstroom finaliteit
Verder studeren is mijn droom. Mensen met allemaal verschillende behoeften, ideëen en opvattingen in een complexe maatschappij vind ik zeer interessant. Ik kies voor een sterke basis.
Ik kies voor deze richting als basis om later een richting in het hoger onderwijs te kiezen met een sociale maatschappelijke toets.
Waarom deze richting kiezen?
Ben je geïnteresseerd in de mens en maatschappij? Of interesse in het eigen gedrag en dat van anderen? Wil je nadenken over essentiële levensvragen? Dan is deze studierichting met theoretische en abstracte leerinhouden iets voor jou. Je leert de ervaringswereld in een breder perspectief te plaatsen en relaties leggen vanuit onder meer psyhologisch, pedagogisch, sociologisch, filosofisch en natuurwetenschappelijk referentiekader.
Dit is een goede voorbereiding op:
Sociale gezondheidswetenschappen, gezondheid, psychologie en pedagogische wetenschappen, onderwijs, sociaal-agogisch werk
Basisvorming: Doorstroom | 3e | 4e |
Levensbeschouwelijk vak | 2 | 2 |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 |
Nederlands | 4 | 4 |
Frans | 3 | 3 |
Engels | 3 | 3 |
Geschiedenis | 2 | 2 |
Wiskunde | 4 | 4 |
STEM - Natuurwetenschappen | 4 | 4 |
athena 21st century skills | 1 | 2 |
Totaal | 25 | 26 |
Specifiek gedeelte: Maatschappij- en Welzijnswetenschappen | 3e | 4e |
Filosofie | 1 | 1 |
Gedragswetenschappen | 5 | 5 |
Sociale wetenschappen | 1 | 1 |
Totaal | 7 | 7 |