3de graad ASO
Waarom deze richting kiezen?
In Humane Wetenschappen-Economie willen we leerlingen in de eerste plaats leren aspecten van mens en samenleving te observeren en beschrijven via de vakken Gedrags- en Cultuurwetenschappen belangrijk: het vormt de basis van analyse en synthese. Leerlingen leren op een wetenschappelijke manier mens en maatschappij te doorgronden, o.a. via analyses en syntheses. Het vak Economie focust op de economische actualiteit, en wil via het opbouwen van een brede basisterminologie en –inzichten de leerlingen boeien om op een kritische wijze na te denken over allerhande economische thema’s. We kiezen voor een aanbod van twee uur per week zodat je voldoende basiskennis opbouwt zonder een te zwaar pakket te moeten verwerken./p>
Via de vakken Moderne Talen ontwikkelen onze leerlingen een brede talenkennis. Frans, Engels en de keuze tussen Duits en Spaans in de 3de graad zorgen ervoor dat onze leerlingen mondeling en schriftelijk degelijk worden voorbereid. Ook voor Nederlands staat er een uurtje extra op het programma.
Leerlingenprofiel
- Kritische ingesteldheid
- Methodisch kunnen werken
- Verbaal en sociaal sterk zijn
- Geboeid zijn door economie en de actualiteit
- Zin voor nauwkeurigheid.
Wat hierna?
Een Master Psychologie, Politieke Wetenschappen, Cultuurwetenschappen of Rechten? Dat kan perfect na deze richting. Wil je liever een Bachelor Toegepaste Psychologie, Notariaat, Bedrijfsmanagement of Orthopedagogie, kan dat eveneens. Ook een opleiding richting het onderwijs behoort perfect tot de mogelijkheden.
Basisvorming | 5e | 6e | ||
Levensbeschouwelijk vak | 2 | 2 | ||
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 | ||
Nederlands | 4 | 4 | ||
Frans | 3 | 3 | ||
Engels | 2 | 2 | ||
Wiskunde | 3 | 3 | ||
Geschiedenis | 2 | 2 | ||
Aardrijkskunde | 1 | 1 | ||
Fysica | ||||
Biologie | ||||
Chemie | ||||
Natuurwetenschappen | 2 | 2 | ||
Specifiek gedeelte | ||||
Economie | 2 | 2 | ||
Gedragswetenschappen | 4 | 3 | ||
Cultuurwetenschappen | 3 | 4 | ||
Onderwijsloopbaanbegeleiding | 1 | 1 | ||
Wiskunde (optie) | 1/- | 1/- | ||
Totaal | 31/30 | 31/30 |